Skip to main content

baltech har udviklet en Tilsynsapp til GEV

GEVs digitalisering

GEVs rejse mod digitalisering begyndte i 2017. Målet var at digitalisere alt papirarbejde og dokumentation og samle det hele i SharePoint. Det var første skridt. Denne digitaliseringsproces havde flere formål og aspekter, blandt andet at forhindre dokumenttab, sikre bedre adgang til information og gøre det muligt for GEV-medarbejdere at arbejde “mobilt” fra forskellige steder. Som en fortsættelse heraf, har det næste skridt været at analysere opgaver og processer, med henblik på at identificere digitaliseringsmuligheder og i sidste ende forbedre arbejdsgangene. Alle processer blev kortlagt, og de indledte med at prioritere tilsynsopgaverne, samt flere andre opgaver. GEV stod over for væsentlige udfordringer med deres tilsynsprocesser.

Tilsyn blev håndteret ved hjælp af tjeklister, som blev printet dagligt.

Tilsynsrapporter og logs blev manuelt indført i Word-dokumenter. Denne metode var tidskrævende, skabte redundans og øgede risikoen for fejl

Data blev ikke opsamlet digitalt, hvilket gjorde det umuligt at måle præstationer og føre statistik. Kun få kendte historikken, hvilket skabte sårbarhed, da det var svært for andre at overtage opgaver ved fravær eller opsigelse

En app der gør det hele nemmere

GEV ønskede en ensartet platform, som de kunne bygge videre på, så valget af Microsoft Power Platform var en bevidst strategisk beslutning. Tilsynsappen passede ind i denne overordnede strategi, da baltechs digitale løsning også bygger på Microsoft Power Platform. Både baltech og GEV ser fordelene i at bygge på en platform, der kan tilpasse sig i takt med stigende kompleksitet i markedet. Dette betyder, at løsningerne kan vokse og tilpasses efter GEVs behov i takt med deres udvikling.

“Den nye metode er bedre end den gamle”
Resultat blev to apps. En skrivebordsapps til Backoffice, hvor man opretter og vedligeholder, lokationer/sites, anlægsaktiver, opgaver, underopgaver og brugere/teknikere. Opgaver og underopgaver oprettes automatisk inde i mobilappen/Tilsynsappen, via en opgavemotor bygget på PowerAutomate og oprettes 60 dage ud i fremtiden. Dertil fik teknikerne i driften en Tilsynsapp, så de nemt og hurtigt på deres mobile devices kan se og plukke daglige opgaver, lave registreringer på runderinger, oprette logs og guides til, hvordan registreringer udføres på anlægsaktiver på tværs af lokationer. Det smarte er, at begge apps opererer på det samme datagrundlag, hvilket betyder, at der ikke behøves integrationer mellem dem. Samtidig kan man, uanset hvilken af de to apps man åbner, se registreringer, logfiler, opgaver og hvilke teknikere der arbejder på hvilke tilsyn i to separate brugergrænseflader.

Guidefunktionen er en integreret del af appen og fremmer vidensdeling. Dette indebærer muligheden for at skabe vejledninger indbyrdes, hvor hver tekniker er ansvarlig for sin egen viden som integreres i tilsynsprocessen og omsættes til handling. Allerede fra testfasen har brugerne vist sig at være meget tilfredse. Deres hurtige tilpasning taler for sig selv. Teknikerne har været involveret og kunne hurtigt se, at appen var nyttig. Der bliver lyttet til deres input, hvilket har været afgørende for appens succes.

Samarbejdet med
baltech

“Vi kan varmt anbefale jer”. GEV værdsætter, at baltech tidligere har samarbejdet med andre i branchen, men det er ikke kun på det tekniske og forretningsmæssige niveau, at samarbejdet har været gavnligt. De lægger også vægt på, at det har været et partnerskab. Begge parter ønsker et langsigtet samarbejde, og GEV kan mærke, at baltech ønsker at udvikle appen, fordi det tilfører værdi og kan gøre hverdagen nemmere for deres driftsafdeling.

“baltech har været hurtige til at reagere”
Lennard Larsen, IT- & Innovationschef hos GEV

Implementeringen skete hurtigt, hvilket positivt overraskede dem. Denne hurtige handling afspejles også i driften, hvor der er tillid til, at baltechs løsning er noget, de kan drage fordel af. Teknikerne er blevet involveret meget tidligt i projektfasen og kan hurtigt se, at appen er nyttig. Deres input bliver lyttet til, hvilket styrker det gode samarbejde.

Driftappen kan anbefales til enhver, der har tilsynsopgaver.

Interesseret i at høre mere om vores kundecases?
+45 40 10 00 22
info@baltech.dk