baltech hjælper Servicefirmaet med at optimere arbejdsorganisering og planlægning
Service behov
Gennem tiden er Servicefirmaet vokset til at være en virksomhed med cirka 40 medarbejdere, og derfor er der opstået et større behov for at effektivisere firmaets interne processer i forhold til de tidligere anvendte manuelle metoder såsom brug af outlook kalender og fysiske dokumenter.
Derfor var der behov for en nem og brugervenlig måde at koordinere og planlægge arbejdsopgaver for at undgå spildtid samt administrere timeregistrering og løn.
Der var specielt et ønske om en brugervenlig løsning som service-medarbejderne hurtigt kunne anvende, når de er på farten, og derfor var applikationen Field Service et oplagt valg.
Digitalt overblik
Field Service’s mission er at give medarbejderne de bedste vilkår for success i arbejdsdagen ved at gøre det lettere at administrere, planlægge og fuldføre serviceopgaver – både for servicemedarbejderen ude i felten og for de administrative medarbejdere – og derved optimere ressourcesforbrug og kommunikation. Her kan nævnes funktioner som bl.a. digitalisering af arbejdsordrer, faktureringsfunktioner, tidssporing, en brugervenlig mobil applikation for servicemedarbejderne samt analyseværktøjer.
baltech samarbejde
Det er altid baltech’s ønske at implementere IT systemer som dækker alle kundernes behov samt, at processen bliver så ligetil, gennemskuelig og behagelig som muligt. Derfor var det vigtigt, at det var de samme medarbejdere, som var med hele vejen i processen, samt at kommunikationen var i top, og der blev bygget bro mellem det tekniske og det menneskelige. Udover møderne blev der brugt en fælles virtuel overblikstavle over processen, hvor både udvikleren og kunden hurtigt og nemt kunne kommentere, rette og organisere de enkelte detaljer og arbejdsopgaver i udviklingsprocessen.